lexus LF 30 hero

LF-30 ELECTRIFIED

ELEKTRIČNI LF-30

Lexus predstavlja svojo vizijo električnih vozil prihodnosti s svetovno premiero koncepta električnega LF-30

GLAVNE ZNAČILNOSTI ELEKTRIČNEGA VOZILA LEXUS LF-30

V svojih nenehnih prizadevanjih za zagotavljanje inovativnih in neverjetnih izkušenj je Lexus predstavil svojo vizijo vozil »električnega Lexusa« za prihodnjo generacijo električnih vozil.

  • 
  

  
    lexus lf 30 section 1

    Novi koncept »električnega LF-30« uteleša vizijo Lexusovih električnih vozil

    Konceptno električno vozilo LF-30 pooseblja vizijo vozil »električnega Lexusa«. Kar zadeva zunanji stil, je bila napredna oblika, ki jo pričakujemo od vozil BEV, plod umetniške vizije, ki zagotavlja futuristično obliko. Notranjost, ki se samozavestno prepleta s tehnologijo avtonomne vožnje in drugimi novimi tehnologijami, pa želi razkriti Lexusov značilni svetovni nazor. Zmogljivost je globoko zakoreninjena v komponentah električnih vozil Lexus in vodilnemu položaju pri razvoju sistemov HEV dodaja najnovejšo Lexusovo tehnologijo. Natančno krmiljenje elektromotorjev omogoča takojšnje prilagajanje položaja, ki pri običajnih vozilih ni mogoče. Poleg tega električni model LF-30 uporablja številne napredne tehnologije, ki zrejo v prihodnost vse do leta 2030 – npr. nov koncept kokpita, zasnovan na oblikovalski filozofiji, ki se osredotoča na človeka, in sistem za krmiljenje po žici.

  • 
  

  
    lexus lf 30 section 2

    Futuristična zunanjost nakazuje videz Lexusovih električnih vozil do leta 2030

    Ob izzivu novega oblikovanja, ki ga je mogoče doseči le z vozili BEV, ki jih poganjajo kolesni elektromotorji, je Lexus prikazal edinstven pretok energije v električnem vozilu LF-30. Oblika vozila naj bi vizualno odražala tok energije, ki jo ustvarjajo kolesa na vogalih karoserije, proti kabini vozila in mimo voznika neposredno do cestišča.

    Lexus je izkoristil prednosti vozil brez pokrova motorja, ki jih omogoča BEV, saj je lahko svojo značilno »vretenasto« obliko še nadalje razvil in zajel celotno arhitekturo vozila. Okensko steklo, ki se neprekinjeno razteza od sprednjega do zadnjega dela, mogočni blatniki in žarometi v obliki kril oblikujejo obrise ikoničnega Lexusovega vretena. Oblika karoserije je zasnovana z elegantno tekočo sprednjo stranjo, ki prehaja v linearen in oster zadek. Poleg žarometov v obliki kril se povezujeta ostrina zadnjih luči in stranskih odprtin za zrak, da sta dosežena odlična aerodinamika in zmogljivost hlajenja, rezultat tega pa je harmonija oblikovanja in funkcij.

    Neprosojnost stranskih stekel je mogoče prosto nastavljati, kar potnikom zagotavlja širok razgled na okoliško pokrajino ter visoko raven zasebnosti ponoči in v drugih okoliščinah. Na podlagi barve sprednje strani vozila in vzorcev luminiscence je mogoče od zunaj prepoznati, ali vozilo deluje v običajnem načinu ali v avtonomnem načinu vožnje, kar je odraz Lexusovih prizadevanj za vrhunsko oblikovanje in funkcionalnost. Za zunanjo barvo »voltaičnega neba« se uporablja vrhunski kovinski premaz, ki zagotavlja edinstveno kakovost, obarvano s pridihom modro-zelene barve.

TAZUNA

  • Da bi potrdili nove dimenzije Lexusove temeljne filozofije, osredotočene na človeka, je bil kokpit oblikovan v skladu z novim Lexusovim konceptom »Tazuna«. Sporazumevanje med konjem in jezdecem z eno samo vajetjo je bilo navdih za usklajenost gumbov, nameščenih na upravljalniku, in prikazovalnika podatkov na vetrobranskem steklu (HUD), kar ustvarja prostor, ki vozniku omogoča, da se med upravljanjem različnih funkcij, kot so navigacija, avdiosistem in izbira načina vožnje, osredotoča na vožnjo, ne da bi moral preusmeriti pogled ali upravljati ročne gumbe. Kot pokazatelj prihodnje podobe kokpita Tazuna, električno vozilo LF-30 uporablja vmesnike nove generacije, kot sta upravljanje z gestami in izboljšan prikaz informacij vozila prek AR (obogatene resničnosti). Taka notranjost zagotavlja udobje ter priročnost za voznika in potnike.

    Sovoznikov sedež je podoben tistemu v prvem razredu na letalu, v notranjosti pa se prepletata občutek odprtosti in varnosti. Udobnost in priročna notranjost pa sta dosežena z gumbi in drugimi upravljalnimi elementi na dosegu roke ter velikim zaslonom za upravljanje z gestami za sopotnikov sedež.

    Zadnji sedeži se prilagajajo potniku s tehnologijo umetnih mišic, podpirajo pa lahko različne načine, kot so nastavitev naklona, sprostitev in opozarjanje. Avdiosistem Mark Levinson® ustvarja glasbeno okolje nove generacije, v katerem minutno krmiljenje zvočnikov vozniku in potnikom ustvari idealne akustične ambiente za poslušanje glasbe, zvočniki, vgrajeni v naslonjala za glavo, pa ne le zagotavljajo optimalno zvočno okolje, temveč ponujajo tudi funkcijo zmanjševanja hrupa, ki prispeva k večji tišini.

    Steklena streha nad zadnjimi sedeži omogoča glasovno upravljanje ter prikazovalno okno SkyGate, ki se upravlja z gestami in uporablja AR za prikaz različnih vrst informacij, kot so realistično zvezdnato nebo, priljubljeni videoposnetki in celo navigacija.

    Poleg edinstvenega oblikovanja notranjost nakazuje tudi smer naslednje generacije razkošja z uporabo trajnostnih materialov, ki zmanjšujejo obremenitev okolja. Za tla in upravljalnik se uporablja Yakisugi (ožgana cedra), tradicionalni japonski material, za obdelano oblogo vrat pa je bil uporabljen reciklirani material, predelan v vlakna. Ta pristop izraža Lexusovo posebnost in inovativen duh.

    
  

  
    lexus lf 30 section 3
  • LF-30 za doseganje temeljnega preskoka v zmogljivosti, upravljanju in nadzoru vozila ter užitku voznika uporablja številne najsodobnejše tehnologije, tudi take, ki presegajo napredni nadzor položaja. Kolesni elektromotorji, vgrajeni v vsa štiri kolesa vozila, in nizek položaj baterije omogočajo boljše upravljanje vztrajnostnega momenta in visoko zmogljivost vožnje. Tehnologije avtonomne vožnje in tehnologije podpornega brezpilotnega vozila ponujajo pogled v leto 2030 in razširjeno vrednost, ki jo lahko ponudijo vozila.

    Lexusova tehnologija naprednega nadzora položaja uravnava pogonsko moč elektromotorjev z visokim navorom in prilagaja položaj vozila glede na človeške čute. Popolnoma neodvisni nadzor sprednjih in zadnjih pogonskih koles omogoča ustrezno zagotavljanje pogona na sprednja kolesa, pogona na zadnja kolesa in štirikolesnega pogona – odvisno od okoliščin vožnje. Kompaktne in lahke pogonske enote povečujejo svobodo pri izbiranju paketov vozil in vozniku omogočajo užitek v idealni vožnji, ne glede na cestišče ali vozne razmere.

    Z umestitvijo Lexusove tehnologije za napredni nadzor položaja vozila kot osrednjega elementa vizije »električnega Lexusa« namerava Lexus to tehnologijo široko uporabljati v svoji ponudbi električnih vozil.

    Sistem krmiljenja po žici odpravlja mehansko povezavo in tako omogoča prilagodljivejši nadzor obračanja glede na pogoje vožnje ter natančnejši občutek krmiljenja, usklajen z voznikovo namero. Prispeva tudi k večjemu občutku odprtosti, saj je med avtonomno vožnjo upravljalnik mogoče pomakniti naprej in ga umakniti.

    LF-30, kot naslednja generacija vozil BEV, uporablja tehnologijo brezžičnega polnjenja, ki poenostavlja vsakodnevno polnjenje, upravljanje energije na osnovi umetne inteligence (AI), ki omogoča optimalno porazdelitev električne energije med vozilom in domom, ter nadzor polnjenja, usklajen z uporabnikovim dnevnim urnikom.

    Umetna inteligenca v vozilu razlikuje med glasovi potnikov v vozilu in uporablja prilagojene informacije, shranjene v voznikovem nadzornem ključu, da služi kot partner. Omogoča prilagajanje elementov notranjosti, kot sta temperatura zraka in zvok, ter nastavitev navigacijskih poti in ciljev, hkrati pa podaja predloge za aktivnosti na cilju. Razume tudi voznikove želje ter mu v realnem času pomaga nadzorovati nastavitve vzmetenja in pogonskega sklopa glede na vožnjo.
    Električno vozilo LF-30 ponuja tudi podporno vozilo »Lexus Airporter« z brezpilotnimi tehnologijami. Z avtonomnim nadzorom lahko Lexus Airporter opravlja naloge, kot je samostojni prenos prtljage od vrat doma do prtljažnega prostora vozila.

    Električno vozilo LF-30 na osnovi najnovejšega koncepta tehnologije avtonomne vožnje »Lexus Teammate« ponuja napredne funkcije za podporo vožnje v obliki načina šoferja in načina varuha. Potniki lahko med avtonomno vožnjo z uporabljeno napredno tehnologijo za nadzor položaja uživajo v udobju in brezskrbnosti. Poleg tega funkcija samodejnega parkiranja in funkcija pobiranja pri glavnem vhodu, ko se električno vozilo LF-30 samodejno pripelje z dovoza do vhodnih vrat, zagotavljata še posebej visoko stopnjo udobja.

GLAVNI TEHNIČNI PODATKI ELEKTRIČNEGA VOZILA LEXUS LF-30

Dolžina (mm)
5090
Širina (mm)
1995
Višina (mm)
1600
Medosna razdalja (mm)
3200
Teža (kg)
2400
Doseg vožnje [WLTP] (km)
500
Zmogljivost baterije (kW/h)
110
Hitrost polnjenja (kW)
150
Pospešek 0–100 km/h (v sekundah)
3,8
Največja hitrost (km/h)
200
Največja moč (kW)/največji navor (Nm)
400/700