1. Legal
  2. WLTP

GLOBALNO USKLAJENI PREIZKUSNI POSTOPEK ZA LAHKA VOZILA (WLTP)

Nova preizkusna metoda za porabo goriva in emisije.

Od 80. let 20. stoletja se preizkusi emisij in porabe goriva novih evropskih avtomobilov opravljajo z Novim evropskim voznim ciklom (NEDC). Od 1. Septembra 2017 je v uporabi nov preizkus, globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila (WLTP), ki tako kupcem kot lastnikom vozil omogoča boljšo obveščenost o zmogljivosti avtomobila.

OD NEDC K WLTP: KAJ SE BO SPREMENILO?

Zaradi napredka tehnologije vozil in sprememb voznih razmer bo skoraj 40-letni preizkusni cikel NEDC dobil zamenjavo. Za zagotavljanje natančnejšega izračunavanja in primerjanja porabe goriva in emisij vozila se pri novem preizkusu WLTP uporabljajo bolj realistični preizkusni pogoji, da laboratorijske meritve bolje odražajo zmogljivost vozila v prometu.

KAJ LAHKO PRIČAKUJEMO OD PREIZKUSOV WLTP

Dinamični preizkusi, pri katerih je obnašanje med vožnjo natančneje zajeto.

Preizkus traja 30 minut, kar je 10 minut dlje.

Dinamičnejše faze: 52 % mestne vožnje in 48 % izvenmestne.

23,25 km, več kot dvakrat dlje kot prej.

Povprečna hitrost je 46,5 km/h (12,5 km/h več), maksimalna hitrost je povečana na 131 km/h.

Upošteva se opcijska oprema vozil (ki vpliva na CO2 in porabo).

Vsako vozilo ima drugačne točke prestavljanja in ne fiksnih.

Meritve se zdaj opravljajo pri 23 °C (in vrednosti CO2 so popravljene na 14 °C) v primerjavi z 20–30 °C.

PREDSTAVLJAMO VEČJO JASNOST

 

Med septembrom 2017 in septembrom 2018 bodo vsi novi avtomobili morali opraviti preizkus WLTP (lahka gospodarska vozila bodo temu podvržena eno leto pozneje). Prvi Lexusov model, ki bo certificiran po preizkusu WLTP, je RC F v 4. kvartalu leta 2017.

Pri Lexusu pozdravljamo uvedbo preizkusa WLTP, ki bo našim strankam zagotovil natančnejšo osnovo za izračunavanje porabe goriva in emisij. Kot vodilni na področju čiste mobilnosti smo desetletja razvijali vozila, ki so okolju prijaznejša, in predstavili tehnologije, kot je hibridna, ki so se dokazale kot uspešne pri zmanjševanju toplogrednih emisij, s čimer pospešujemo prizadevanja družbe za manjše količine ogljika.

»HIBRIDI SO TEMELJ NAŠEGA PROGRAMA POGONSKIH SKLOPOV IN V PRIMERJAVI Z LETOM 2010 NAM BODO DO LETA 2050 POMAGALI ZMANJŠATI EMISIJE OGLJIKA NAŠIH VOZIL ZA 90 %.«

Dr. Johan Van Zyl, predsednik in generalni izvršni direktor podjetja Toyota Motor Europe

VSAKDANJI PREIZKUSI, REALISTIČNI REZULTATI

Z novimi preizkusi WLTP bo zagotovljeno natančnejše ustvarjanje situacij iz vsakdanjega življenja v laboratorijskem okolju. To pomeni, da vrednosti porabe goriva in emisij, ki so podane za nova vozila, veliko natančneje odražajo resnično stanje.

 

IMATE ŠE KAKŠNO VPRAŠANJE?

Ne, dejanska poraba goriva vašega vozila se ne spremeni, obstaja pa verjetnost, da se bo povišala uradna vrednost CO2 in porabe goriva vašega vozila, ker je preizkusni cikel WLTP natančnejši in omogoča boljši približek temu, kar vidite v praksi.

Enako kot NEDC je tudi WLTP laboratorijski preizkus. Ker se načini vožnje in vozne razmere razlikujejo, je možno odstopanje uradnih vrednosti od dejanskih rezultatov pri potrošniku.

V prehodnem obdobju (do konca leta 2020) se bodo vzporedno z vrednostmi WLTP še vedno generirale vrednosti NEDC. Ker starega postopka NEDC ni več mogoče uporabljati, pravilniki določajo, da se vrednosti CO2 pretvorijo v ekvivalentne vrednosti NEDC prek »korelacijskega postopka«. Ta se opravi s simulacijskim orodjem, ki ga razvije Evropska komisija, ali s ponovnim fizičnim testiranjem, ki lahko pokaže višje vrednosti CO2 po NEDC za vaše vozilo, ker bo to posodobljena različica preizkusa NEDC (ki temelji na preizkusu WLTP).

Da, WLTP se uporablja tudi za merjenje snovi, kot so ogljikov monoksid (CO), ogljikovodiki (HC) in dušikovi oksidi (NOx) ter trdi delci (PM/PN).

Certificiranje WLTP bo obvezno za vsa lahka gospodarska vozila (kategorije N1 (ii), N1 (iii) in N2) od 1. septembra 2019, leto pozneje kot za osebne avtomobile.