Sedite udobno? Zasnova in izdelava Lexusovega konceptnega kinetičnega sedeža bosta očitno na novo definirali vsa načela izdelave avtomobilskih sedežev v prihodnosti. Tudi vlakna, uporabljena za izdelavo sedeža, so revolucionarna – do štirikrat močnejša od jekla, vendar prožnejša od najlona. Konceptni kinetični sedeži Lexus so bili prvič predstavljeni na avtomobilskem salonu v Parizu 2016.
KONCEPTNI KINETIČNI SEDEŽI
IZDELANI ZA GIBANJE, USTVARJENI ZA UDOBJE
Človeška hrbtenica stabilizira glavo in omogoča obračanje medenice in trupa v različnih smereh ter zmanjšuje gibanje glave, tudi med hojo ali tekom.
Da bi to gibanje poustvarili na avtomobilskih sedežih, smo sedežno blazino in naslonjalo zasnovali tako, da se kinetično odzivata na težo potnika in gibanje vozila. Že s sedenjem na sedežu se zmanjša premikanje glave in stabilizira vidno polje potnika.
Oblazinjenje okvira sedeža je zasnovano v obliki pajkove mreže, ki izžareva iz središča. Mreža se tesno prilega obliki telesa ter enakomerno razporeja težo, da voznik ali potnik lahko dlje časa udobno sedita.
IZJEMNA ABSORPCIJA UDARCEV
Središče naslonjala je v višini lopatic, kar povzroči krožno gibanje prsnega koša okrog vrtilne osi sedeža. To spet pomaga stabilizirati glavo in zagotavlja visoko stopnjo opore. Sedež je poleg tega tanjši, s čimer se zmanjša teža vozila.
Niti vzorca v obliki pajkove mreže so izdelane iz sintetičnega vlakna Qmonos™, ki izhaja iz japonske besede »kumonosu« oziroma pajkova mreža. Glavna komponenta je beljakovina, ki nastane z mikrobno fermentacijo. Vlakno Qmonos™ je tako močno, da bi že mreža s premerom 1 cm lahko zaustavila jumbo jet med vzletom ali pristajanjem.