1. Discover lexus
  2. Design
  3. Lda finalists 2020
OBJAVLJENI SO FINALISTI NATEČAJA LEXUS DESIGN AWARD 2020

Tokio, 29. januar 2020 - Znanih je šest finalistov natečaja Lexus Design Award 2020, ki bodo prejeli mentorstvo priznanih oblikovalskih strokovnjakov, poleg tega jim bo na voljo 3 milijone japonskih jenov (približno 23.000 evrov) za izdelavo prototipov svojih projektov. Finalisti, ki so bili izbrani med 2.042 prijavljenimi projekti iz 79 držav, prihajajo iz ZDA, Kitajske, Evrope, Pakistana in Kenije. Lexus Design Award že osmo leto ponuja edinstveno platformo za mlade ustvarjalce, ki se lahko predstavijo in še naprej razvijajo svoje talente. Finalisti so bili izbrani na podlagi izražanja treh ključnih načel blagovne znamke Lexus s poudarkom na oblikovanju, ki vodi v boljši jutri.

BIO.SCALES

SUTHERLIN SANTOS - ZDA

Bio.Scales so biopolimerni filtri iz naravnih, ekološko angažiranih materialov, namenjeni odstranjevanju ogljika in drugih škodljivih spojin iz zraka. Ta modularni 3D tiskani sistem, ki ga je mogoče prilagajati razmeram, zagotavlja izboljšano kakovost zraka v katerem koli bivalnem prostoru.

Paul in Garrett Sutherlin Santo sta oblikovalca iz Los Angelesa. Njuno delo skuša načrtovati prihodnost, kjer so povezave oblikovanja z naravo in tehnologijo simetrične z raziskovanjem odnosa nastajajočih digitalnih procesov, ekološko angažiranih materialov in tradicionalnih obrti.

FELTSCAPE

THÉOPHILE PEJU & SALVATORE CICERO (THÉOPHILE PEJU (FRANCIJA), SALVATORE CICERO (ITALIJA)) - BAZA V VELIKI BRITANIJI

Feltscape je oblak za dihanje iz klobučevine in termoplastike, ki zajema hrup in prilagaja notranje zvočne in svetlobne lastnosti. Feltscape je rezultat inovativnega postopka izdelave, ki združuje tehnike visoke mode in robotsko proizvodnjo aditivov.

Théophile Peju in Salvatore Cicero sta arhitekturna oblikovalca s sedežem v Londonu. Diplomirala sta na arhitekturni šoli Bartlett - UCL, kjer so se ukvarjali z raziskovanjem tekstilnih kompozitnih materialov. Njun oblikovalski pristop prek praktičnih izkušenj združuje tradicionalno izdelavo in inovativne robotske tehnike izdelave.

FLASH PAK

YAOKUN WU - KITAJSKA / BAZA V ZDA

Flash Pak je pametna naprava za preživetje, ki je podobna rešilnemu jopiču. S svojim haptičnim navigacijskim sistemom z lučmi LED vodi študente do varnosti ob bliskovitih poplavah. Ko se napihne postane postane plovna naprava, ki jo je možno pripeti tudi na druge jopiče, kar omogoča sestavo splava. 

Yaokun Wu je študent industrijskega oblikovanja na Pratt Institute v Brooklynu v New Yorku. Z oblikovanjem želi pomagati ljudem, ki ga najbolj potrebujejo. Prepričan je, da je dober dizajn tisti, ki ljudem prinaša toplino.

LICK

IRINA SAMOILOVA - RUSIJA

Lick je prenosno čistilo za telo, ki bo ljudem pomagalo ljudem, ko ne bodo mogli uporabljati kopeli. Naprava ima čistilno površino kot mačji jezik, s katerim si mačke čistijo svoje telo in dlake.

Irina Samoilova je oblikovalka izdelkov in pohištva. Trenutno opravlja magistrski študij na Moskovski državni akademiji za oblikovanje in uporabno umetnost Stroganov na oddelku za oblikovanje pohištva. Preden začne z novim dizajnom, najprej preuči oblike živali in kako take oblike že delujejo v naravi.

OPEN SOURCE COMMUNITIES

BELTOWER - (JOHN BRIAN KAMAU, JOYCE WAIRIMU GACHIRI, IAN GITHEGI KAMAU, ESTHER WANJIKU KAMAU AND ARVIN BOOKER KAMAU) KENIJA

Projekt Open Source Communities išče rešitve, ki temeljijo na uporabi pametnih odprtokodnih načrtov. Oblikovalci si skušajo ogledati, kako bi lahko te modele izboljšali in ustvarili trajnoistne povezane domove.

Studio BellTower je bil ustanovljen leta 2014 z vizijo uporabe odprtokodnih sistemov in tehnologij za reševanje problemov. S svojo ekipo delujejo na področjih obvladovanja tveganj, informacijske tehnologije, oblikovanja, upravljanja projektov in strategije.

PURSEWIT

AQSA AJMAL - PAKISTAN

Pursewit ima prefinjeno zasnovo, ki vas kar vabi k šivanju. S poenostavitvijo uporabe šivalnih strojev za slabovidne je upravljanje bolj intuitivno in otipljivo.

Aqsa Ajmal je industrijska oblikovalka, ki je diplomirala na Nacionalni univerzi za znanost in tehnologijo. Vodi jo prepričanje v oblikovanje kot orodje za reševanje problemov, ki oblikuje razmerja med idejami in resničnostjo. S svojo oprijemljivo interakcijo in lastnimi eksperimenti v oblikovanju se veseli izboljšanja povezav med ljudmi in izdelki.

"Finalisti letošnje nagrade Lexus Design Award govorijo o dveh glavnih temah: zavesti in okolju, ki sta vedno bolj pomembni, saj tehnološki napredek vpliva na naš svet. Oblikovalski projekti presegajo postavljanje vprašanj in dajejo konkretne odgovore na podlagi inovativnega razmišljanja in praktičnih mnenj o inženiringu. Zmanjšanje obsežnega seznama zapisov na majhen nabor reprezentativnih del ni bila preprosta naloga. Toda delo s porotniki, kot sta Jeanne Gang in Paola Antonelli, je nalogo občutno olajšalo. Ponudil sem tudi svojo tehnološko in poslovno perspektivo, da bi postavil pod vprašaj tako tehnično kot finančno sposobnost. Na koncu mislim, da smo našli pravi sklop privlačnih projektov, ki predstavljajo teme duha in telesa, ki so ključne za našo prihodnost," pravi tehnolog in sodnik John Maeda.

Januarja je šest finalistov odpotovalo v New York, kjer so se udeležili posebne delavnice, na kateri so v dialogu sodelovali tudi štirje priznani mentorji: Joe Doucet, Bethan Gray, Philippe Malouin in Shohei Shigematsu, ki so vsak ponudili svojo prepoznavno modrost in znanje. Prizorišče delavnice je bil edinstveni prostor INTERSECT BY LEXUS-NYC.

Ta delavnica sproža nenehno interakcijo med finalisti in mentorji. V okviru tega pomembnega dogodka na svetovnem koledarju oblikovalcev bodo finalisti svetu predstavili svoje dokončane prototipe. Žirija, ki jo sestavljajo Paola Antonelli, Jeanne Gang, Johna Maede in Simona Humphries pa bo izbrala zmagovalca.