Skip to Main Content (Press Enter)

POGOSTO ZASTAVLJENA VPRAŠANJA

  1. Vse

Povezane storitve sestavljata aplikacija Lexus Link+ na mobilni napravi in večpredstavnostni sistem v vozilu. Oba imata lasten nabor funkcij, ki omogočajo varnejšo in bolj zabavno vožnjo, v vašem vozilu in zunaj njega.

 

Aplikacija Lexus Link+ omogoča, da komunicirate s svojim vozilom, ne glede na to, kje ste. Lahko načrtujete potovanja, poiščete parkirano vozilo, izveste informacije o naslednjih servisih, dostopate do podatkov o vozilu in prejmete pomembna obvestila, pa tudi na daljavo nadzorujete klimatsko napravo, vrata in varnostne utripalke.

 

Večpredstavnostni sistem vam omogoča, da z vozilom* povežete svoj pametni telefon (združljiv z operacijskim sistemom iOS ali Android). V vozilu lahko uporabljate svoje najljubše aplikacije, kot so Spotify, WhatsApp, Audible, Google Zemljevidi in Waze, ter jih glasovno upravljate s Siri Voice Assist ali OK Google. Večpredstavnostni sistem omogoča tudi dostop do koristnih informacij, kot so opozorila o prometu v realnem času in opozorila o radarjih, ter iskanje interesnih točk v navigacijskem sistemu.

 

*za izbrane modele

Povezane storitve, ki jih omogoča vaše vozilo, lahko preverite tako, da vnesete številko VIN na Lexus Connectivity Match: https://www.lexus.si/owners/connected-services/connectivity-match

Če kupite rabljeno vozilo Lexus, ki podpira povezane storitve, lahko povezane storitve aktivirate neposredno iz aplikacije Lexus Link+, če lahko dokažete fizični dostop do vozila (s preverjanjem števila prevoženih kilometrov ali skeniranjem kode QR). Če želite uživati v vseh funkcijah aplikacije, obiščite svojega prodajalca in spremenite lastništvo vozila na svoje ime.

Aplikacija Lexus Link+ je vezana na identifikacijsko številko vozila (VIN) in lastnika vozila, tako da boste povezane storitve lahko uporabljali le v tem vozilu.

Z računom Lexus Link+ lahko upravljate svoj večpredstavnostni sistem in prejemate koristne informacije o svojem vozilu prek aplikacije Lexus Link+ in portala za stranke/osebne strani.

Da, povezane storitve lahko dodate v več računov, vendar so lahko hkrati aktivirane in aktivne le na enem računu.

Povezane storitve sestavljata aplikacija Lexus Link+ in večpredstavnostni sistem. Oba imata lasten nabor funkcij in ju je treba aktivirati ločeno.

 

Ali so povezane storitve vklopljene, lahko hitro preverite tako, da pogledate, ali so na začetnem zaslonu aplikacije prikazani podatki o vašem zadnjem potovanju.

 

Če niste prepričani, ali so povezane storitve aktivirane, pod Moja garaža najprej izberite ustrezno vozilo in nato kliknite Središče za povezane storitve. V njem so prikazane vse storitve, ki so na voljo za vozilo, in njihovo stanje aktivacije. Nato sledite postopku za aktiviranje povezanih storitev, ki so na voljo za vaše vozilo.

 

Če želite aktivirati storitev Lexus na spletu, povežite pametni telefon s svojim vozilom prek povezave Bluetooth ali Wi-Fi, nato kliknite zavihek "Nastavitve". V nastavitvah kliknite zavihek "Splet", nato "Lexus na spletu" in izberite obstoječi račun. Nato vnesite svoje poverilnice za Lexus Link+. 

 

Z vnosom svojih podatkov boste aktivirali brezplačne storitve za 3 leta. Kdaj vam poteče naročnina na večpredstavnostne storitve, lahko preverite na portalu za stranke.

 

Če nimate obstoječega računa, ga lahko ustvarite neposredno v vozilu, tako da izberete možnost "Nov račun".

 

V vozilih, ki so opremljena s sistemom Lexus Smart Connect, lahko kodo QR, ustvarjeno na glavni enoti, preprosto skenirate z aplikacijo Lexus Link+ ali jo ročno vnesete v aplikacijo. Nato pametne storitve aktivirajte v aplikaciji Lexus Link+ v središču za povezane storitve.  

 

Več informacij najdete v naših videoposnetkih z navodili.

Podatki o računu so enaki za aplikacijo Lexus Link+ in portal za stranke. Na obeh platformah lahko spremenite geslo. 

 

Če želite spremeniti geslo, pojdite na prijavni zaslon in izberite Pozabil sem geslo.

  • Prekličite naročnino na povezane storitve in odstranite vozilo iz svojega računa v aplikaciji.
  • Odstranite uporabniški profil iz glavne enote večpredstavnostnega sistema.
  • Računa ne izbrišite, saj lahko v račun dodate svoja morebitna prihodnja vozila Lexus. Ne pozabite obvestiti novega lastnika vozila, da je vozilo opremljeno s povezanimi storitvami.

Povezane storitve prenehajo delovati, če iz računa odstranite identifikacijsko številko vozila (VIN).

Povezane storitve so vključene pri nakupu katerega koli vozila Lexus, združljivega s povezanimi storitvami, in sicer za obdobje deset let.

 

Povezane storitve za vozila, opremljena s sistemom Smart Connect, so vključene za obdobje 4 let.

Povezane storitve aplikacije Lexus Link+ bodo delovale 10 let. Lexus bo kril stroške podatkov, porabljenih za zagotavljanje povezanih storitev, za obdobje 10 let, vendar bo aplikacija Lexus Link+ delovala tudi brez povezanih storitev.

V večpredstavnostno enoto vozila morate vnesti svoje poverilnice. Nato boste morali večpredstavnostni sistem povezati z identifikacijsko številko vozila (VIN). Nato morate vzpostaviti povezavo Bluetooth, da bi vozilo povezali z internetom. Funkcija Moji cilji bo zdaj delovala. 

 

Več informacij najdete v naših videoposnetkih z navodili.

Da in ne. Vozilo je lahko dodano v več računov, vendar lahko do povezanih storitev ali drugih osebnih podatkov naenkrat dostopa samo en račun.

Isti račun se uporablja za aplikacijo Lexus Link+ in portal za stranke. V obeh platformah lahko račun ustvarite na prijavnem zaslonu. Ko ustvarite račun, boste prejeli aktivacijsko e-poštno sporočilo, ki ga morate potrditi, preden lahko dostopate do računa in dodate svoje vozilo oz. vozila.

Pogoje uporabe lahko urejate v razdelku "Portal za zasebnost podatkov" v svojem računu.

Obvestilo o varovanju zasebnosti lahko preverite v razdelku "Portal za zasebnost podatkov" v svojem računu.

Z različnimi funkcijami bodite med vožnjo korak pred drugimi in pravočasno pridite na cilj. Spremljajte različne dogodke na cesti ter poiščite razpoložljive bencinske črpalke in parkirišča (na ulici ali v parkirnih hišah). Vozite brez skrbi z navigacijo, ki se posodablja prek interneta.

Zavarovanje na podlagi uporabe upošteva vaše vozne navade in na podlagi teh navad vozniku dodeli oceno. Voznik je nato nagrajen za varnejšo in enakomernejšo vožnjo – s prihranki pri premijah za podaljšanje zavarovanja. To je zabaven način, kako postati boljši voznik in prihraniti.

O tem, katere podatke boste delili z Lexusom, odločate sami. To lahko kadar koli preverite na Portalu za zasebnost podatkov in svoje soglasje prekličete, kadar želite.

PAMETNI TELEFON LAHKO UPORABITE KOT KLJUČ ZA DOSTOPANJE DO VOZILA IN VOŽNJO Z VOZILOM. Nekateri modeli vozil so opremljeni s funkcijo pametnega digitalnega ključa (za več informacij se obrnite na lokalnega pooblaščenega prodajalca), ki omogoča registracijo funkcije prek povezave Bluetooth pametnega telefona z uporabo aplikacije Lexus Link+.

 

Pametni telefon, ki je nastavljen kot pametni digitalni ključ, ima omogočen Bluetooth in odprto ali v ozadju zagnano aplikacijo Lexus Link+, bo prepoznan in se bo povezal z vozilom, ko se mu približate. Tako lahko vozilo odklenete, zaženete in zaklenete na daljavo s pametnim telefonom ali tako, da se dotaknete vratne kljuke.

 

Opomba:

 

  • Za dostop do vozila imejte pri sebi pametni ključ/fizični ključ ali kartico ključ kot rezervo.
  • Pametni digitalni ključ zahteva aktivno poskusno obdobje/naročnino na pametni digitalni ključ Lexus.

Registrirajte račun prek aplikacije Lexus Link+ in začnite z nastavitvijo digitalnega ključa. Preverite, ali imate aktivno standardno povezljivost s poskusnim obdobjem/naročnino na pametni digitalni ključ. 

 

Sledite navodilom v aplikaciji Lexus Link+, da nastavite pametni digitalni ključ v vaš pametni telefon in vozilo. Testirajte funkcije odklepanja/zaklepanja in zagona ter potrdite, da je bil postopek nastavitve uspešen.

 

Z aplikacijo Lexus Link+ lahko preverite funkcije in zmogljivosti svojega vozila; po potrebi se za več informacij obrnite na lokalnega pooblaščenega prodajalca.

Če želite začeti z nastavitvijo digitalnega ključa, morate imeti pri sebi fizični ključ in omogočen dostop do vozila.

 

  1. V aplikaciji Lexus Link+ preverite, ali je aktivno poskusno obdobje oz. plačana naročnina na pametni digitalni ključ in ali deluje standardna povezljivost.
  2. Na začetnem zaslonu aplikacije Lexus Link+ pritisnite "Nastavi digitalni ključ".
  3. V pametnem telefonu omogočite Bluetooth in biometrično preverjanje. Ta korak bo preskočen, če sta bila Bluetooth in biometrično preverjanje omogočena že kdaj prej.
  4. Številko pametnega telefona preverite tako, da vnesete 6-mestno kodo, ki ste jo prejeli v sporočilu SMS. Ta korak bo preskočen, če je bila številka pametnega telefona preverjena že kdaj prej.
  5. Pred naslednjim korakom omogočite samo eno podatkovno povezavo, WiFi ali mobilno povezavo.
  6. Dovolite pametnemu telefonu, da prenese digitalni ključ.
  7. V aplikaciji Lexus Link+ preverite informacije o postopku seznanjanja.
  8. Ko je vozilo zagnano, postavite fizični ključ na stikalo za zagon "Start" in počakajte, da se dvakrat oglasi zvočni signal.
  9. Aplikaciji Lexus Link+ omogočite dostop do povezave Bluetooth in izberite "Seznani".
  10. Počakajte, da se povezovanje zaključi.
  11. Ob uspešni nastavitvi se prikaže sporočilo "Nastavitev digitalnega ključa končana".

 

Za več informacij si oglejte videoposnetke z navodili.

Preverite, ali imate aktivno poskusno ali plačljivo naročnino na pametni digitalni ključ.

 

  1. Na začetnem zaslonu aplikacije Lexus Link+ pritisnite "Nastavitve digitalnega ključa". Z aplikacijo Lexus lahko delite do 4 digitalne ključe.
  2. Pritisnite "Deli digitalni ključ".
  3. Vnesite ime, priimek in telefonsko številko novega uporabnika ali ga dodajte iz stikov pametnega telefona.
  4. Pritisnite "Deli" in nato "Deli ključ".

 

O odzivu na vabilo za digitalni ključ boste prejeli obvestilo. Dostop do deljenega digitalnega ključa lahko kadar koli prekličete.

Z aplikacijo Lexus Link+ lahko delite do 4 digitalne ključe (poleg lastnikovega dostopa). 

Vabilo za deljeni digitalni ključ boste prejeli v obliki sporočila SMS s povezavo do aplikacije Lexus Link+. 

 

  1. Kliknite povezavo v sporočilu SMS.
  2. Odprla se bo aplikacija Lexus Link+ in vas pozvala, da vabilo za digitalni ključ* sprejmete ali zavrnete.
  3. Pritisnite "Sprejmi", da bi prejeli deljeni digitalni ključ.
  4. V pametnem telefonu omogočite Bluetooth in biometrično preverjanje. Ta korak bo preskočen, če sta bila Bluetooth in biometrično preverjanje omogočena že kdaj prej.
  5. Številko pametnega telefona preverite tako, da vnesete 6-mestno kodo, ki ste jo prejeli v sporočilu SMS. Ta korak bo preskočen, če je bila številka pametnega telefona preverjena že kdaj prej.
  6. Pred naslednjim korakom omogočite samo eno podatkovno povezavo, WiFi ali mobilno povezavo.
  7. Dovolite pametnemu telefonu, da prenese digitalni ključ.
  8. Ob uspešni nastavitvi se prikaže sporočilo "Nastavitev digitalnega ključa končana".

 

*OPOMBA: Novi uporabniki aplikacije Lexus Link+ se morajo registrirati in ustvariti račun, preden sprejmejo vabilo za digitalni ključ.

Obrnite se na svojo lokalno podporo strankam.

Pametni digitalni ključ omogoča dva načina odklepanja in zaklepanja:

 

i)  Oddaljeno odklepanje/zaklepanje --> Na voljo, ko je pametni telefon v dosegu 10 m.

  • Pritisnite ikono "Odkleni" ali "Zakleni" na domači strani aplikacije Lexus Link+.

 

ii)  Pasivno odklepanje/zaklepanje --> Na voljo, ko je pametni telefon v dosegu 3 m.

  • Dotaknite se kljuke na vratih, da odklenete in zaklenete vozilo.

 

*OPOMBA: Zaklepanje vozila ni mogoče, če je telefon v vozilu, o čemer vas obvesti zvočni signal.

 

Če želite namerno pustiti telefon v vozilu in je pametni digitalni ključ aktiven, poskrbite, da imate pri sebi fizični ključ in pred zaklepanjem vozila onemogočite Bluetooth na vašem pametnem telefonu.

Ko je digitalni ključ povezan s pametnim telefonom, ga ne more uporabiti ali zlorabiti nihče drug. Sistem v vozilu poskrbi, da je ključ povezan s telefonom in vam ga ne morejo ukrasti ali zlorabiti.

 

Komunikacijska tehnologija BLE, ki se uporablja za pametni digitalni ključ, je sodobnejša in zato bolj varna pred krajo kot klasični fizični ključ:

 

  •  Šifrirana komunikacija za varno povezavo.
  •  Enkratni ključi, ki se uporabljajo za zaščito vsake komunikacije.

Če ima vaše vozilo funkcijo pametnega digitalnega ključa, bo funkcija na voljo kot storitev v Lexusovem portalu oz. aplikaciji Lexus Link+.

 

Razpoložljivost funkcije se lahko razlikuje med modeli, paketi opreme in glede na razpoložljivost na trgu. Za več informacij se obrnite na lokalnega prodajalca vozil Lexus.

Pametni digitalni ključ ima tri stopnje zaznavanja bližine:

 

  1. Oddaljeno odklepanje/zaklepanje je na voljo, ko je pametni digitalni ključ zaznan na razdalji 10 m od vozila.
  2. Pasivno odklepanje/zaklepanje je na voljo, ko je pametni digitalni ključ zaznan na razdalji 3 m od vozila.
  3. Zagon motorja je omogočen, ko je pametni digitalni ključ zaznan v vozilu.

 

*OPOMBA: Potrebno se je dotakniti kljuke na vratih, da odklenete in zaklenete vozilo.

Pametni digitalni ključ podpirajo:

 

  • naprave iOS z različico 15.0 ali novejšo,
  • naprave Android z različico 11.0 ali novejšo, vendar ne naprave Huawei (Huawei je junija 2021 predstavil lasten operacijski sistem HarmonyOS).

Pametni digitalni ključ za dostop uporablja povezljivost Bluetooth z aplikacijo Lexus Link+, ki je zagnana v ozadju, v bližini vozila. Daljinski upravljalnik prek aplikacije Lexus Link+ omogoča zaklepanje/odklepanje vozila na daljavo prek interneta in zahteva fizični ključ za zagon vozila.

Ne, če je vaš pametni telefon nastavljen kot pametni digitalni ključ, ima omogočen Bluetooth in odprto ali v ozadju zagnano aplikacijo Lexus Link+, lahko pameti digitalni ključ uporabite za zaklepanje in odklepanje vozila z dotikom vratne kljuke ali za zagon vozila tako, da pametni telefon položite na sredinsko konzolo ali brezžični polnilnik.

Namestite aplikacijo Lexus Link+ na svoj novi pametni telefon in se prijavite z obstoječim računom. 

 

Na začetnem zaslonu aplikacije Lexus Link+ bo namesto gumba "Nastavitve digitalnega ključa" gumb "Nastavi digitalni ključ".

 

Izberite "Nastavi digitalni ključ" in sledite korakom, kot pri prvotni nastavitvi pametnega digitalnega ključa.

 

*OPOMBA: Za prenos pametnega digitalnega ključa v novi pametni telefon ne smete onemogočiti pametnega digitalnega ključa v starem pametnem telefonu, prav tako mora biti aktivno poskusno obdobje oz. naročnina na pametni digitalni ključ.

i) Odstranitev dostopa za povabljenega voznika* prek pametnega digitalnega ključa lastnika:

 

  1. Na začetnem zaslonu aplikacije LexusLink+ pritisnite "Nastavitve digitalnega ključa". 
  2. Ime povabljenega voznika, ki ga želite odstraniti, podrsajte v levo in pritisnite ikono koša.
  3. Pritisnite "Odstrani".

 

Vi in povabljeni voznik bosta prejela obvestilo o odstranitvi digitalnega ključa.

 

*OPOMBA: Če povabljeni voznik ravno vozi, ko odstranite njegov dostop, se vozilo ne ustavi. Dostop za povabljenega voznika bo odstranjen, ko ustavi motor vozila.

 

ii) Odstranitev dostopa za povabljenega voznika* prek pametnega digitalnega ključa povabljenega lastnika:

 

  1. Na začetnem zaslonu aplikacije LexusLink+ pritisnite "Nastavitve digitalnega ključa". 
  2. Pritisnite "Odstrani digitalni ključ" in nato "Odstrani".

 

Vi in lastnik bosta prejela obvestilo o odstranitvi digitalnega ključa.

 

Za več informacij si oglejte videoposnetke z navodili.

Če želite začeti z deaktiviranjem digitalnega ključa, morate imeti pri sebi fizični ključ in omogočen dostop do vozila.

 

  1. Na začetnem zaslonu aplikacije LexusLink+ pritisnite "Nastavitve digitalnega ključa". 
  2. Pritisnite "Deaktiviraj digitalni ključ" in potrdite z "Deaktiviraj".
  3. V aplikaciji Lexus Link+ preverite informacije o postopku deaktiviranja.
  4. Če je deaktiviranje uspešno, se prikaže sporočilo "Digitalni ključ deaktiviran".

 

Za več informacij si oglejte videoposnetke z navodili.

Če kot povabljeni voznik za pametni digitalni ključ podate zahtevo za vozilo, se pametni digitalni ključ deaktivira in odstranijo vsi digitalni ključi (lastniški in deljeni)!

 

Ne glede na to, ali to storite pomotoma ali namerno, boste morali za ponovno aktivacijo pametnega digitalnega ključa izvesti postopek nastavitve.

Funkcije pametnega digitalnega ključa ne delujejo, če je baterija telefona prazna.

Funkcija odklepanja/zaklepanja pametnega digitalnega ključa deluje, če ima vaše vozilo naknadno vgrajeno elektronsko blokado.

 

Funkcija zagona motorja pametnega digitalnega ključa ne deluje, če ima vaše vozilo naknadno vgrajeno elektronsko blokado.

 

Če želite pametni digitalni ključ uporabljati skupaj z naknadno vgrajeno elektronsko blokado, morate imeti pri sebi sprejemnik/oddajnik elektronske blokade.

Ko je pametni digitalni ključ nastavljen, ga lahko izbrišete iz večpredstavnostnega sistema vozila.

  1. Na glavni večpredstavnostni nadzorni plošči kliknite ikono za nastavitve, nato se pomaknite navzdol in izberite "Informacije in varnost".
    1. Tu lahko v nastavitvah digitalnega ključa preverite, ali je digitalni ključ aktiven.
  2. Tapnite "Odstrani digitalne ključe", s čimer se bo začel postopek odstranjevanja.
  3. Odstranjevanje digitalnega ključa morate potrditi in ključ položiti na stikalo za zagon.
  4. Če je deaktiviranje uspešno, se prikaže sporočilo "Digitalni ključ deaktiviran".

 

Več informacij je na voljo v razdelkih "Kako ...".

Če menite, da digitalni ključ zunaj ali znotraj vozila ni dovolj dobro zaznan, lahko zaznavno območje ključa prilagodite. ​

 

  1. Na začetnem zaslonu aplikacije LexusLink+ pritisnite "Nastavitve digitalnega ključa". 
  2. Pritisnite "Prilagodi območje".
    1. Tovarniške nastavitve digitalnega ključa bi morale ustrezati večini voznikov. Na zaznavanje lahko vpliva tudi način nošenja pametnega telefona. Ga nosite v zadnjem žepu? V torbici? Morda kar v roki?
  3. Glede na svoje preference izberite med tremi različnimi stopnjami občutljivosti in pritisnite "Shrani".
  4. Prikazalo se bo sporočilo o uspešni posodobitvi občutljivosti.

 

Več informacij je na voljo v razdelkih "Kako ...".

Morda vaš pametni digitalni ključ ni v dosegu, moč signala ni dovolj močna, da bi omogočila odklepanje/zaklepanje na daljavo, ali pa je Bluetooth na vašem pametnem telefonu izklopljen. 

 

  1. V nastavitvah pametnega telefona preverite, ali je Bluetooth vklopljen.
  2. Vzemite pametni telefon iz žepa ali torbice in se dotaknite vratne kljuke, da odklenete ali zaklenete vozilo.

Pametni digitalni ključ ni v dosegu ali moč signala ni dovolj močna, da bi omogočila odklepanje/zaklepanje na daljavo. 

 

Pametni telefon položite v sredinski predal ali na brezžični polnilnik.

Da, vozila lahko preprosto začnete polniti. Nastavitev urnika pametnega polnjenja pa je mogoča le prek aplikacije Lexus Link+. Izberite vozilo, ki ga želite napolniti, in sledite navodilom v aplikaciji.

Preprosto odprite aplikacijo Lexus Link+, izberite vozilo, ki ga želite napolniti, in način polnjenja.

Kartico RFID morate le enkrat seznaniti s polnilnikom, potem pa ga lahko uporabljata za katero koli vozilo. 

Da, lahko. Prvi uporabnik bo imel popoln dostop do funkcij in nastavitev. Naslednji uporabniki bodo "gostje", ki bodo lahko polnili svoja vozila. 

 

Če želite dodati polnilnik Lexus HomeCharge v aplikacijo Lexus Link+, sledite naslednjim korakom:

 

  1. Odprite aplikacijo Lexus Link+ in izberite "Moja garaža".
  2. Izberite "Polnilniki" in nato "Dodaj polnilnike".
  3. Vnesite ali skenirajte serijsko številko polnilnika Lexus HomeCharge.
  4. Vnesite kodo PIN in vzdevek.
  5. Tapnite "Dostop in skupna raba", če želite dodati ali odstraniti uporabnike.

EU Akt o podatkih (Uredba (EU) 2023/2854) je uredba, ki zagotavlja pravičen dostop do in uporabo podatkov, ki nastajajo pri uporabi povezanih proizvodov in povezanih storitev. V avtomobilski industriji to vključuje:

  • Povezana vozila (osebni avtomobili, kombiji, tovornjaki s telematskimi zmožnostmi)
  • Pametne domače polnilnike (EV polnilne postaje)
  • Povezane storitve, kot so mobilne aplikacije za daljinsko upravljanje vozila ali upravljanje polnjenja

  • Podatki vozila: Podatki, ki nastajajo pri delovanju in zmogljivosti vozila, razvrščeni v spodnje kategorije.
    • Podatki o lokaciji: 
      • Geolokacijske informacije (npr. geolokacija vašega vozila (zemljepisna dolžina in širina), načrtovana destinacija, poti, smer vožnje) ob določenih časih;
      • Informacije o poteh (npr. nedavne destinacije, priljubljene destinacije).
    • Telematski podatki:
      • Vedenje pri vožnji (npr. dnevniki vožnje, hitrost vožnje, pospeševanje in hitrost zaviranja);
      • Tehnični podatki vozila (npr. prevoženi kilometri, poraba goriva, opozorila) in diagnostični podatki (npr. okvare sistema in opozorilne luči).
  • Podatki domačega polnilnika: Podatki, ki nastajajo pri uporabi domačih polnilnikov, razvrščeni v spodnje kategorije.
    • Podatki o seji polnjenja: Informacije o posamezni seji polnjenja, vključno z začetnim in končnim časom, trajanjem in porabljeno energijo.
    • Podatki o porabi energije: Podrobni zapisi o količini uporabljene električne energije med polnjenjem, pogosto razčlenjeni po časovnih intervalih.
    • Učinkovitost polnjenja: Podatki o učinkovitosti postopka polnjenja, vključno z izgubami, ki nastanejo med polnjenjem.
    • Stanje naprave: Posodobitve o trenutnem stanju polnilnika, kot so obratovalno stanje, kode napak in opozorila za vzdrževanje.
  • Povezani podatki storitev: Podatki, ki predstavljajo vašo interakcijo z našimi storitvami, vključno z zgodovino navigacije, upravljanjem vozila in/ali domačega polnilnika.
  • Metapodatki: Podatki, potrebni za razlago zgornjih kategorij, kot so opisi, časovni žigi, lokacija in merske enote.

EU Akt o podatkih daje uporabnikom povezanih proizvodov pomembne pravice. Te pravice so zasnovane tako, da vam omogočajo večji nadzor, preglednost in prilagodljivost glede tega, kako se dostopa do vaših podatkov in kako se ti uporabljajo.

 

1. Pravica do vpogleda in prejema podatkov

Imate pravico do dostopa in prejema podatkov, ki jih ustvarja vaš povezani proizvod in njegove povezane digitalne storitve. To vključuje:

  • Podatke v realnem času in zgodovinske podatke, kot so lokacija, poraba goriva, tlak v pnevmatikah, diagnostika motorja in vedenje pri vožnji.
  • Osebne in neosebne podatke, odvisno od konteksta uporabe (npr. posamezni voznik v primerjavi z upravljavcem voznega parka).
  • Podatke, ki morajo biti zagotovljeni v strukturirani, splošno uporabljeni in strojno berljivi obliki, brezplačno.

Ta pravica zagotavlja, da lahko razumete, kateri podatki se zbirajo in kako se uporabljajo, ter jih pridobite za lastne namene — kot so analiza, nadaljnja prodaja ali menjava ponudnika storitev.

 

2. Pravica do deljenja podatkov s tretjimi osebami

Imate tudi pravico, da proizvajalcu vozila (ali drugemu imetniku podatkov) naložite, da vaše podatke deli s tretjo osebo po vaši izbiri. To so lahko:

  • Neodvisne delavnice ali ponudniki storitev za diagnostiko in vzdrževanje.
  • Zavarovalnice za police na podlagi dejanske uporabe vozila.
  • Platforme za upravljanje voznih parkov za optimizacijo logistike.
  • Ponudniki digitalnih storitev, ki ponujajo aplikacije ali orodja za izboljšanje vozniške izkušnje.

Proizvajalci so zakonsko zavezani, da te podatke posredujejo izbrani tretji osebi pod poštenimi, razumnimi in nediskriminatornimi pogoji. To spodbuja konkurenco in inovacije ter preprečuje vezanost na enega samega ponudnika storitev.

 

3. Preglednost in dostop po zasnovi

Proizvajalci morajo zagotoviti, da:

  • Ste jasno obveščeni o tem, kateri podatki se zbirajo, kako se uporabljajo in katere pravice imate.
  • Vozila, domači polnilniki in storitve so zasnovani z načelom »dostop po zasnovi«, kar pomeni, da morajo biti podatki vam in izbranim tretjim osebam enostavno in varno dostopni.

 

Primeri:

  1. Neodvisno vzdrževanje: Želite uporabiti lokalno delavnico namesto servisnega centra Lexus. Lahko zahtevate, da se diagnostični in vzdrževalni podatki vašega vozila neposredno delijo z delavnico, kar jim omogoča izvedbo popravil brez lastniških orodij ali podatkov.
  2. Zavarovanje: Izberete polico zavarovanja glede na uporabo. Zavarovalnici lahko dovolite, da neposredno iz vozila prejema podatke o vašem vedenju pri vožnji (npr. hitrost, način zaviranja), s čimer določi personalizirano premijo. patterns) directly from your vehicle to calculate a personalized premium.
  3. Upravljanje voznega parka: Kot upravljavec voznega parka lahko dostopate do podatkov v realnem času za vsa vozila v floti in jih delite s tretjo logistično platformo za optimizacijo poti, spremljanje porabe goriva in načrtovanje vzdrževanja.
  4. Optimizacija porabe energije: Neodvisno podjetje za energetski menedžment lahko združi podatke iz povezanega domačega polnilnika z drugimi povezanimi porabniki energije ter pripravi poročila in predloge za optimizacijo časov polnjenja, zmanjšanje stroškov elektrike in izboljšanje energetske učinkovitosti na podlagi stanja omrežja v realnem času in uporabniških preferenc.

1. Lexus Customer Portal (platforma za deljenje podatkov)

Prek portala Lexus Customer Portal lahko:

  • Pregledujete in prenašate podatke vozila in domačega polnilnika, kot so zgodovina poti, poraba goriva, evidence vzdrževanja, zapisi o polnjenju in sistemska opozorila.
  • Omogočite dostop tretjim osebam, kot so zavarovalnice, servisi ali upravljavci voznih parkov.
  • Spremljate zmogljivost svojega vozila in prejemate proaktivna servisna obvestila.
  • Upoštevajte, da za uporabo platforme za deljenje podatkov potrebujete uporabniški račun v portalu Customer Portal.
  • Ta platforma je zasnovana za zagotavljanje preglednosti, enostavnega dostopa in skladnosti z zahtevami EU Akta o podatkih glede »dostopa po zasnovi«.

 

2. Vmesnik vozila in diagnostični priključek OBD

Vaše vozilo je opremljeno z OBD priključkom, ki omogoča:

  • Neposreden dostop do diagnostičnih podatkov v realnem času (npr. zmogljivost motorja, kode napak).
  • Uporabo neodvisnih OBD orodij in aplikacij za samostojen prevzem in analizo podatkov.
  • Podporo neodvisnim ponudnikom storitev za izvajanje diagnostike in popravil brez odvisnosti od lastniških sistemov.

To zagotavlja, da lahko vi — ali ponudnik storitev po vaši izbiri — dostopate do ključnih podatkov vozila brez omejitev.

 

3. Aplikacija Lexus Link+ (mobilna spremljevalna aplikacija)

Aplikacija Lexus Link+ ponuja mobilno prijazen način za:

  • Dostop do podatkov o vozilu in domačem polnilniku kjerkoli in kadarkoli.
  • Prejemanje obvestil v realnem času, sledenje vedenju pri vožnji in spremljanje stanja vozila.

Aplikacija dopolnjuje portal za stranke in OBD vmesnik ter vam omogoča popoln nadzor nad vašimi podatki v priročni in uporabniku prijazni obliki.

Prek platforme za deljenje podatkov v portalu Lexus Customer Portal lahko omogočite dostop tretjim osebam, kot so zavarovalnice, servisi ali upravljavci voznih parkov.

 

Ta platforma je zasnovana za zagotavljanje preglednosti, enostavnega dostopa in skladnosti z zahtevami EU Akta o podatkih glede »dostopa po zasnovi«.

Ni stroškov za osebni dostop. Razumna pristojbina se lahko zaračuna tretjim osebam, ki pridobijo dostop do vaših podatkov.

Za podporo preglednosti in skladnosti z EU Aktom o podatkih Lexus zagotavlja celovit katalog podatkov, ki prikazuje vrste podatkov, ki nastajajo pri povezanih vozilih in so na voljo za dostop ali deljenje.

Celoten seznam razpoložljivih podatkov — vključno s tehničnimi, uporabniškimi in diagnostičnimi podatki — lahko najdete prek platforme Toyota Data Sharing Platform, dostopne na: https://eda.toyota-europe.com/

 

Katalog vsebuje:

Opise posameznih vrst podatkov, vključno s formatom, pogostostjo in virom (npr. GPS, senzorji, krmilne enote – ECU).

Kategorije podatkov, kot so:

  • Stanje vozila in diagnostika
  • Vedenje voznika in uporaba vozila
  • Podatki o lokaciji in potovanjih
  • Podatki iz okolja in senzorjev
  • Podatki domačega polnilca

 

Ta katalog pomaga uporabnikom in ponudnikom storitev tretjih oseb razumeti, kateri podatki so na voljo – s čimer se zagotavlja pravična, informirana in varna uporaba podatkov.

Do podatkov vozila ali domačega polnilnika lahko dostopate (v imenu uporabnika proizvoda):

Primeri uporabe:

  • Izvajanje oddaljene diagnostike pred servisnim terminom
  • Ponudba prediktivnega vzdrževanja (npr. obveščanje, ko so deli vozila obrabljeni)
  • Zagotavljanje podpore pri polnjenju (npr. programiranje domačih polnilnikov za začetek polnjenja, ko so tarife nizke)

Vaše odgovornosti so opredeljene v ustreznih pogojih uporabe, ki so vam na voljo ob registraciji računa in oddaji zahteve za vključitev.

Da, pod pogojem, da je uporabnik proizvoda oddal zahtevo. Primeri:

  • Zavarovalnica dostopa do podatkov o vedenju pri vožnji za ponudbo police »plačaj glede na način vožnje«
  • Upravljavec voznega parka pridobi dnevnike polnjenja iz domačih polnilnikov za optimizacijo porabe energije
  • Aplikacija za mobilnost uporablja lokacijo vozila in status zaklepa za omogočanje souporabe vozil

Da, pod pogojem, da je uporabnik proizvoda oddal zahtevo. Primeri:

  • Zavarovalnica dostopa do podatkov o vedenju pri vožnji za ponudbo police »plačaj glede na način vožnje«
  • Upravljavec voznega parka pridobi dnevnike polnjenja iz domačih polnilnikov za optimizacijo porabe energije
  • Aplikacija za mobilnost uporablja lokacijo vozila in status zaklepa za omogočanje souporabe vozil

Da, lahko se zaračuna pristojbina v skladu z določbami EU Akta o podatkih.

Prek:

Toyota Motor Europe (TME) zagotavlja varstvo podatkov z uporabo robustnih tehničnih in organizacijskih zaščitnih ukrepov, skladno s pravnimi in regulativnimi zahtevami.

  • Upravljanje varnosti: Politike na ravni podjetja in specializirane ekipe upravljajo in nadzirajo informacijsko varnost ter varstvo zasebnosti.
  • Upravljanje ranljivosti in posodobitev: Redne posodobitve in ocene tretjih oseb za odkrivanje in odpravljanje varnostnih pomanjkljivosti.
  • Varnost sistemov in omrežij: Uporaba šifriranja, protivirusnih rešitev, kontrol dostopa in nadzora za zaščito IT-infrastrukture.
  • Varnost v oblaku in vozilih: Specializirani nadzorni ukrepi za okolja v oblaku in sisteme v vozilih, usklajeni z mednarodnimi standardi (npr. ISO 21434, UNR155).
  • Odziv na incidente: Strukturirani postopki za zaznavanje, prijavo in odziv na incidente varnosti in zasebnosti.
  • Skladnost z varstvom podatkov: Upoštevanje GDPR, vključno s pravicami posameznikov in preverjanjem skladnosti ponudnikov.
  • Usposabljanje in ozaveščanje: Neprestano izobraževanje zaposlenih o odgovornostih na področju varstva podatkov.
  • Zaupnost in kontrola dostopa: Stroga pravila za obravnavo občutljivih informacij in omejevanje dostopa glede na vloge.
  • Upravljanje tveganj: Redne ocene in načrtovanje ukrepov za zmanjševanje tveganj pri varstvu podatkov.

Če pogoji iz splošnih pogojev niso izpolnjeni, lahko Lexus zavrne dostop do podatkov. V tem primeru lahko vložite pritožbo prek svojega prodajalca ali preko aplikacije oziroma spletne strani Lexus Link+, kjer bo vaš primer obravnaval pooblaščeni predstavnik.

Nekateri modeli vozil vključujejo funkcijo Pomočnik ob nesreči, ki samodejno zazna morebitne poškodbe vašega vozila med vožnjo, vključno z nesrečami.

Pomočnik ob nesreči je samodejno aktiviran kot del vaše naročnine na standardne storitve za podprta vozila, zato ročna aktivacija ni potrebna.

Funkcija Pomočnik ob nesreči se nenehno uči, da bi bolje zaznavala prave nesreče. Včasih lahko označi dogodke, ki niso nesreče, kot so nenadno pospeševanje, močno zaviranje ali vožnja čez večjo grbino.

Pomočnik ob nesreči deluje samo, ko je vaše vozilo zagnano. Ko je vozilo parkirano in ugasnjeno, sistem ne spremlja poškodb ali incidentov. Zato poškodb, ki nastanejo, ko je vozilo parkirano, sistem ne zazna.

Pri prikazu dogodkov lahko pride do zamud, še posebej, če vaše vozilo ni imelo stabilne internetne povezave za pošiljanje podatkov. Hude nesreče, ki vključujejo sprožitev zračnih blazin, lahko prav tako potrebujejo več časa za obdelavo in pošiljanje opozoril. Možno je tudi, da sistem določenih vrst trkov ne zazna.

Ko je trk zaznan, sistem zbere podatke, ki vključujejo:

  • Čas in datum dogodka
  • Hitrost vozila ob trku
  • Smer in resnost trka
  • GPS lokacijo

 

Ti podatki pomagajo pri oceni nesreče in omogočajo nadaljnjo analizo.

Obvestila o nesrečah se pošljejo v naše sisteme. Če ste podali soglasje za »povezanega pomočnika vozila«, se lahko vaši podatki delijo s prodajalci v našem omrežju, da vas lahko kontaktirajo in pomagajo pri organizaciji popravila.

Pomočnik ob nesreči je sestavni del naročnine na standardne storitve in je zasnovan kot ključna varnostna funkcija. Deljenje podatkov o nesreči s prodajalci v našem omrežju pa je povsem odvisno od vašega soglasja. Imate možnost, da ne soglašate z obdelavo ali posredovanjem podatkov o nesreči prodajalcem. Če želite Pomočnika ob nesreči popolnoma onemogočiti, je edini način odjava od standardnih storitev.

Ne, Pomočnik ob nesreči se neposredno ne poveže z nujnimi službami. Podatke pošlje v naš sistem, kar lahko sproži nadaljnje ukrepe, kot je klic prodajalca za organizacijo popravila. Če potrebujete takojšnjo pomoč, vedno sami pokličite nujne službe.

Pomembno je poudariti, da deljenje podatkov o nesrečah za potrebe zavarovanja ali pravne postopke ni samodejno, temveč je povsem vaša odločitev. Če želite, lahko ročno ustvarite in prenesete poročilo, ki vsebuje podatke o nesreči in morebitne fotografije, ki ste jih naložili, ter jih nato delite s tretjimi osebami, kot so zavarovalnice ali pravni zastopniki.