1. Discover lexus
  2. News
  3. RZ 450e

Svetovna premiera novega povsem električnega avtomobila Lexus RZ 450e

  • Prvi baterijsko-električni športni terenec znamke Lexus je zasnovan na namenski platformi za baterijsko-električna vozila.
  • Nove napredne tehnologije še izboljšujejo temeljne lastnosti filozofije Lexus Driving Signature.
  • Opcijski sistem elektronskega krmiljenja One Motion Grip z letalskim krmilom.
  • Elektronske pogonske osi delujejo z novim inovativnim nadzorom navora štirikolesnega pogona DIRECT4.
  • Izkoristek prednosti oblikovne zasnove baterijsko-električnega vozila temelji na vretenasti zasnovi karoserije, ki nakazuje novo poglavje v oblikovalskem pristopu znamke Lexus.
  • Kokpit, ki v središče postavlja voznika, predstavlja evolucijo koncepta Tazuna.
  • Nove tehnologije izboljšujejo življenje na krovu. Med novostmi so tudi samozatemnitvena panoramska streha in sevalni grelniki.
  • Izjemno bogat nabor varnostnih in asistenčnih sistemov, med katerimi je tudi sistem za varni izstop iz vozila, ki preprečuje nenadzorovano in napričakovano odpiranje vrat, če se od zadaj približuje drugo vozilo ali kolesar.


RZ 450e je povsem novi električno-baterijski športni terenec in hkrati sploh prvi model znamke Lexus, ki je bil že od začetka zasnovan, zamišljen in razvit kot
baterijsko-električno vozilo. To ni le avtomobil, ki namesto običajnega motorja preprosto uporablja baterijsko-električno energijo. Gre za precej več. To je vznemirljivi skupek novih tehnologij, ki izboljšujejo zmogljivost in užitek v vožnji skladno s filozofijo Lexus Electrified.

"Pri snovanju tega avtomobila smo sledili naši viziji, kako uporabiti elektrifikacijsko tehnologijo kot sredstvo za izboljšanje osnovne zmogljivosti vozila. Hkrati pa smo še naprej iskali užitek v vožnji za vse prihodnje generacije," pojasnjuje glavni inženir Takaši Watanabe.

V prvi vrsti športni terenec RZ ohranja vse tipične lastnosti in vrednote znamke Lexus. Avtomobil je bil zasnovan na podlagi bogatih izkušenj s področja razvoja elektrificiranih vozil. Tako so bile zagotovljene vse prednosti baterijsko-električnih vozil, ki temeljijo na prefinjeni vozniški izkušnji, ki je edinstvena za znamko Lexus. Vozilo je na primer opremljeno z naprednim pogonom z elektronskim krmiljenjem brez mehanske povezave One Motion Grip ter sprednjo in zadnjo električno osjo, ki delujeta v povezavi z novim nadzorom navora štirikolesnega pogona DIRECT4. Vodljivost in odzivnost sta zagotovljeni z novo namensko platformo, ki je zasnovana za električna vozila in prinaša izjemno togost karoserije, nizko težišče in dolgo medosno razdaljo. Zmogljiva
litij-ionska baterijska enota je v celoti integrirana v šasijo, pod tlemi kabine, njena kakovost pa je natančno nadzorovana, kar dolgoročno zagotavlja brezhibno delovanje.

Šasija in baterijsko-električni pogon sta oblikovalcem zagotovila izjemno svobodo pri snovanju avtomobila. Zunanjost na novo interpretira značilno vretenasto zasnovo. Notranjost je lahkoten in odprt prostor, ki je hkrati preprost in razkošen ter odseva filozofijo japonskega gostoljubja omotenaši. Za detajle so tudi pri tem modelu poskrbeli rokedelski mojstri takumiji.

Športni terenec RZ bo s svojimi brezemisijskimi zmogljivostmi znamki Lexus pomembno pomagal na njeni poti v smeri ogljične nevtralnosti in trajnostno mobilnostne družbe. Pravzaprav ne gre le za uporabo avtomobila na cesti, temveč za njegov celotni življenjski cikel, ki vključuje nabavo sestavnih delov, proizvodnjo, lastništvo in uporabo ter končno razgradnjo. Novi RZ nastaja v Lexusovi tovarni Motomachi na Japonskem, kjer so v povezavi s procesi, ki proizvajajo največje emisije, že uvedli posebne ukrepe in nove učinkovitejše metode in delovne procese, ki so prijaznejši do okolja.

Prav zaradi tega je športni terenec RZ tako pomemben model za znamko Lexus, ki želi na trgih osrednje in zahodne Evrope do leta 2030 prodajati izključno električne avtomobile. Evropski kupci bodo novi model lahko rezervirali od 20. aprila. Prvi avtomobili pa bodo ponosnim lastnikom dobavljeni od konca leta 2022.

OBLIKA ZUNANJOSTI

Oblikovalci znamke Lexus so pri snovanju novega avtomobila izkoristili vse prednosti in svobodo, ki jih ponuja zasnova baterijsko-električnega vozila. Tako je nastal avtomobil, ki se že na prvi pogled pomembno razlikuje od običajnih avtomobilov in kot tak pomeni novo poglavje v oblikovalskem pristopu, ki zasleduje edinstveni videz in razmerja dinamične zmogljivosti vozila.

Oblikovalski koncept seamless E-motion izžareva bistveni značaj baterijsko-električnega vozila in njegove zmogljivosti, ki omogočajo tudi izjemen pospešek. Rezultat je nova, preprosta oblika, ki zajame duha tehnološkega razvoja, funkcije in zmogljivosti.

Od vretenastega zračnika motorja do vretenaste oblike

RZ že na svojem sprednjem koncu izžareva svojo baterijsko-električno zasnovo. Odsotnost motorja z notranjim zgorevanjem omogoča precej nižjo zasnovo pokrova motorja in precej manjše sesalne odprtine. Vretenasti zračnik motorja, ki je v zadnjem desetletju postal ikonični zaščitni znak avtomobilov znamke Lexus, je pri modelu RZ dobil tridimenzionalno obliko in je bil namesto tega uporabljen na karoseriji vozila.

Vretenasta oblika bo v prihodnosti postala nova oblikovalska ikona avtomobilov znamke Lexus.

Videz je poudarjen z obdelavo, ki območje maske avtomobila v barvi karoserije poudarja z zatemnitvijo območja na vsaki strani. Večja prilagodljivost oblikovanja je omogočila tudi izdelavo bolj mišičastih sprednjih krilc. Učinek je povečan z opcijsko dvobarvno zasnovo karoserije, ki razširja kontrastno črno območje od strehe do pokrova motorja.

Tudi oblika žarometov je poenotena z vretenasto zasnovo. Glavni žarometi so izjemno tanki in dodatno poudarjajo motiv v obliki črke L, medtem ko so glavne luči in smerniki manj izraziti.

Mogočna silhueta

Stranski profil ustvarja elegantno silhueto, ki se preliva v zadnji del avtomobila. Ostra sprednja zasnova ustvarja občutek moči in gibanja, strnjen zadnji del pa zagotavlja lastnosti športnega terenca, nakazuje udobno notranjost in močne vozne zmogljivosti.

Dolga medosna razdalja (2850 mm) dodatno poudarja oblikovno zasnovo, saj izžareva nizko težišče in odlično razporeditev teže. Kolesa (standardna 45,72-centimetrska / 18-palčna ali opcijska 50,80-centimetrska / 20-palčna) so potisnjena povsem v vogale avtomobila.

Oblika zadnjega dela avtomobila

Značaj baterijsko-električnega vozila se izraža tudi v oblikovni zasnovi zadnjega dela avtomobila, ki ga odlikuje hladni visokotehnološki videz. Deljeni zadnji strešni spojler poudarja atraktivni videz in izboljšuje stabilnost avtomobila.

VOZNE ZMOGLJIVOSTI

Lexus Driving Signature

Športni terenec RZ je zasnovan skladno s filozofijo Lexus Driving, ki temelji na zagotavljanju zaupanja, nadzora in udobja v vseh voznih situacijah. K temu so dodane prednosti, ki jih ponuja zasnova baterijsko-električnega vozila, kot sta izjemna odzivnost in visoka natančnost.

Avtomobil se učinkovito odziva na voznikove ukaze, zato je vožnja udobna in vznemirljiva. Glavni inženir Takaši Watanabe je med razvojem avtomobila uporabil tako imenovani naravni koncept zmogljivosti. Osredotočil se je na kakovost vožnje z naravnim občutkom, pri čemer avtomobil zvesto sledi voznikovim ukazom, ki jih izvršuje tudi z uporabo izbirnega sistema krmiljenja One Motion Grip in natančnega nadzora štirikolesnega pogona DIRECT4. Posebna pozornost je bila namenjena zagotavljanju povratnih informacij vozniku in zagotavljanju natančnega nadzora položaja vozila v vsakem trenutku.

Platforma, zasnovana posebej za baterijsko-električna vozila

Kakovost in značilnosti nove platforme, ki je bila posebej zasnovana za baterijsko-električna vozila, so temelj za zagotavljanje izkušnje Lexus Driving Signature. Platforma omogoča tudi manjšo težo, optimalno porazdelitev teže in splošno togost. Vse to pripomore k voznikovemu zaupanju, nadzoru in udobju.

Struktura karoserije

Športni terenec RZ je zasnovan na platformi, ki je sama po sebi izjemno močna, kar omogoča, da je baterijska enota integrirana v šasijo pod kabino. To omogoča tudi nizko težišče avtomobila, kar posledično zagotavlja boljše ravnotežje podvozja, vodljivost in odzivnost.

Pri konstrukciji so uporabljeni močni materiali in kovine, ki zagotavljajo izjemno trdnost. Številni elementi so združeni, hkrati pa ohranjajo težo. Vse to zagotavlja natančno upravljanje, odlično odzivnost in udobje pri vožnji.

Nadzor hrupa in vibracij

Baterijsko-električni pogon je precej tišji, kljub temu pa se v kabini avtomobila sliši hrup s ceste in okolice. Inženirji in oblikovalci športnega terenca RZ so precej pozornosti posvetili temu, da je ambient v kabini primerno miren in tih. To so dosegli s trojno strategijo: nadzorom hrupa, preprečevanjem vstopa hrupa v kabino in zmanjševanjem hrupa na zadnjih sedežih.

Inženirji so uporabili tudi novo različico aktivnega nadzora zvoka, ki uporablja prostorski zvok za vnašanje frekvenc za odpravljanje hrupa v kabino prek zvočnih zvočnikov.

Električne pogonske osi

Športni terenec RZ je opremljen z novima Lexusovima električnima pogonskima osema, ki sta bili predstavljeni že v električni različici modela UX 300e. To je kompakten modularni paket, ki ga sestavljajo motor, zobnik in krmilna enota, ki je med gnanimi kolesi. Uporablja se na sprednjih in zadnjih kolesih in deluje v povezavi s krmilnim sistemom štirikolesnega pogona DIRECT4 (podrobnosti spodaj). Sodelujejo tudi pri prilagajanju položaja vozila, pri oprijemu in porazdelitvi moči glede na vozne razmere.

Električne pogonske osi so tihe, učinkovite in zagotavljajo natančno moč. Sprednji motor proizvede 150 kW, zadnji pa 80 kW, skupna sistemska moč pa znaša 230 kW. Zaradi optimizirane zasnove rotorja in statorja imata oba vrhunsko gostoto moči. Njihove kompaktne dimenzije pripomorejo tudi k prostornosti avtomobila, saj zagotavljajo več prostora v kabini in prtljažnem prostoru ter olajšajo namestitev baterije.

Prvi model znamke Lexus z nadzorom štirikolesnega pogona DIRECT4

Športni terenec RZ je tudi prvi model znamke Lexus, ki je opremljen s sistemom nadzora štirikolesnega pogona DIRECT4, ki deluje na obeh električnih pogonskih oseh. To je ekskluzivna tehnologija znamke Lexus, ki nenehno uravnava oprijem vseh štirih koles ter intuitivno in brezhibno porazdeli pogonsko silo. Rezultat sta harmonično delovanje in stabilno upravljanje, ki z intuitivnim delovanjem krepi občutek povezave med voznikom in strojem.

DIRECT4 uporablja senzorje krmilne enote za zbiranje, oceno in odzivanje na vrsto dejavnikov, vključno s hitrostjo vozila, kotom krmiljenja in silami. S temi izračuni uporabi ustrezen pogonski navor za vsako električno os posebej in ustrezno dozira oprijem. Navor sprednje in zadnje osi je mogoče prilagoditi od nič do 100 ali 100 do nič v milisekundah. To stori hitreje kot katerikoli mehanski sistem.

DIRECT4 z boljšo komunikacijo med cesto in volanom izboljša tudi odzivnost volana.

Baterija, doseg in učinkovitost

RZ je opremljen z litij-ionsko baterijo, ki jo sestavlja 96 celic s skupno močjo 71,4 kW, je pa v celoti pod kabino in je sestavni del platforme. Njen položaj pripomore tudi k nizkemu težišču avtomobila.

Zmogljivost in vzdržljivost baterije sta bili pri snovanju ključnega pomena. Še posebno je bilo veliko pozornosti posvečene prav zmogljivosti baterije po 10 letih uporabe. Inženirji znamke Lexus na podlagi dolgoletnih izkušenj s tehnologijami upravljanja baterij pričakujejo, da bo baterija v športnem terencu RZ tudi po desetih letih uporabe obdržala več kot 90 odstotkov svoje zmogljivosti.

Podrobnosti o dosegu vozila in času polnjenja baterije bodo objavljene pozneje, vendar lahko inženirji znamke Lexus povsem realistično pričakujejo, da bo športni terenec RZ lahko prevozil več kot 400 km v kombiniranem ciklu WLTP.

Športni terenec RZ omogoča tudi različne načine vožnje, ki voznikom pomagajo pri doseganju optimalnega dosega vozila. Energijsko najbolj učinkovit je način ECO, ki s prilagajanjem določenih nastavitev vozila omeji hitrost, zažene drugačen program distribucije energije in po potrebi izklaplja klimatsko napravo.

Zaradi poudarka na ključnih dejavnikih, vključno z optimizirano težo vozila, močjo baterije in zmogljivostjo, ima športni terenec RZ ciljno porabo manj kot 18,1 kilovata na 100 prevoženih kilometrov, s čimer je eden najučinkovitejših baterijsko-električnih avtomobilov na trgu.

One Motion Grip: prvi sistem elektronskega krmiljenja z opcijskim letalskim krmilom

Sistem elektronskega krmiljenja One Motion Grip je zagotovo ena izmed najbolj zanimivih novih tehnologij, ki so vključene v športnega terenca RZ. To je sistem brez mehanske povezave in volanskega droga. Namesto tega sistem uporablja električno povezavo za pošiljanje podatkov iz volana na kolesa. Rezultat sta takojšni odziv in natančnejši nadzor krmiljenja.

 Voznik bo opazil tudi manj nihanja volana pri vožnji po neravnih cestah, bolj stabilen nadzor in korekcijo ob bočnem vetru in odlično obnašanje na poševnih podlagah.

Občutek krmiljenja vozniku zagotavlja dodaten nadzor in mu daje samozavest pri vožnji. Inženirji znamke Lexus so zagotovili, da sistem vedno zagotavlja odličen občutek in povratne informacije ter ohranja močno povezavo med voznikom in avtomobilom. Na voljo so tudi procesorji in zasilno napajanje, če sistem izgubi glavno napajanje.

Opcijsko je sistem One Motion Grip opremljen z novim letalskim krmilom, ki nadomešča tradicionalni volanski obroč. Ta tehnologija zahteva od voznika manj napora pri krmiljenju: s samo 150-stopinjskim obratom letalskega krmila, ki je potreben za premikanje od ključavnice do ključavnice, ni potrebe po preprijemanju volana.

Metuljasto obliko letalskega krmila so skupaj zasnovali profesionalni testni vozniki in rokodelski mojstri takumiji, ki so proučevali obliko in občutek pri vožnji. Izpilili so vsak element in na ta način vozniku zagotovili najboljše zmogljivosti.

Poleg tega letalsko krmilo vozniku omogoča bolj odprt pogled na instrumentno ploščo in cesto. Oblikovalci znamke Lexus so lahko merilnike postavili višje in dlje, kot bi bilo mogoče z običajnim volanom, kar je zmanjšalo voznikovo potrebo po prilagajanju vidne linije. To dvigne koncept kokpita Tazuna na višjo raven in vozniku omogoča še boljšo osredotočenost na dogajanje na cesti.

ŽIVLJENJE NA KROVU

Oblika notranjosti in koncept Tazuna

Kokpit športnega terenca RZ je v svojem bistvu evolucija koncepta Tazuna. To združuje voznikov položaj za volanom in natančno razporeditev merilnikov, krmilnih elementov in prikazovalnikov. Vsi ti elementi skupaj ustvarjajo prostor, pri čemer so potrebni le majhni premiki rok in oči za upravljanje vozila. Načelo se zgleduje po vajetih, ki jih jezdec uporablja za nadzor konja. Beseda tazuna namreč v japonskem jeziku označuje povezavo konja in jezdeca. Sistem elektronskega krmiljenja One Motion Grip omogoča vključenost vseh prednosti koncepta Tazuna.

Optimizirana razporeditev števcev, glavnega zaslona in 35,56-centimetrskega (14-palčnega) multimedijskega zaslona ter nizko nameščena nadzorna plošča vozniku omogočajo boljši pregled nad dogajanjem na cesti. Oblikovalci so zasnovali tudi bolj čist in minimalističen videz z manj gumbi in dekorativnimi elementi, hkrati pa so uporabili le visokokakovostne materiale. Sredinska konzola je opremljena z novim gumbom za upravljanje elektronskega sistema prestavljanja, ki odraža splošno preprostost dizajna.

Kabina je zasnovana kot svetel in odprt prostor, ki ga dopolnjuje ambientalna osvetlitev s širokim spektrom izbirnih barv, te pa ustrezajo razpoloženju potovanja. Oblikovalci so ustvarili tudi novi učinek osvetlitve In-ei, ki ustvari vzorec svetlobe, sence in različnih učinkov na vratih.

Napredne tehnologije

Avtomobil je opremljen s številnimi tehnološko naprednimi funkcijami, ki so osredotočene na človeka ter izboljšujejo udobje in krepijo duha japonskega gostoljubja omotenaši.

Sploh prvič je na voljo panoramska streha, ki jo je mogoče zatemniti s posebnim premazom za zmanjšanje toplotnega sevanja. Na voljo pa je tudi poseben sistem za ogrevanje kabine.

Toplotno zaščitena panoramska streha z možnostjo zatemnitve

Opcijsko je na voljo panoramska streha, ki poveča občutek prostornosti in svetlobe v kabini. Steklo ima poseben nizkoemisijski premaz, ki odbija infrardeče sevanje in zmanjšuje sevalno toploto v sončnih dneh, hkrati pa v hladnih vremenskih razmerah pomaga ohranjati toploto v kabini. Streha ponuja tudi funkcijo električne zatemnitve, ki s preprostim dotikom v trenutku preklopi iz prozorne v neprozorno in tako prepreči neposredno sončno svetlobo.

Posledično je manj potrebe po uporabi klimatske naprave za vzdrževanje udobne temperature. Prav tako ni potrebe po senčilu, kar prihrani težo. Na ta način tudi tovrstni detajli pomagajo pri zmanjševanju porabe energije in ohranjanju dosega avtomobila.

Sevalni grelniki

Novi sevalni grelniki so nameščeni v višini kolen pred voznikom in sovoznikom, pod volanskim drogom in spodnjo armaturno ploščo. Poleg grelnikov sedežev in ogrevanega volanskega obroča pripomorejo k hitrejšemu segrevanju kabine in delujejo kot topla odeja okoli nog. Tako kot pri panoramski strehi pomagajo pri varčevanju z energijo in zmanjšujejo obremenitev klimatskega sistema.

Multimedijski sistem

Športni terenec RZ je opremljen s povsem novo multimedijsko platformo Lexus Link s hitrejšim in bolj intuitivnim delovanjem ter boljšo povezljivostjo in učinkovitejšim delovanjem navigacijske naprave, ki omogoča še preprostejše načrtovanje poti.

Sistem, ki je bil predstavljen že v novem športnem terencu Lexus NX, vključuje tudi navigacijo v oblaku, ki je vedno v stanju pripravljenosti in ponuja aktualne prometne informacije. Na voljo je tudi zvočno upravljanje, ki razume in se odziva na pogovorne zahteve ter je sposobno zaznati ukaze, ko je v ozadju hrup. Na voljo so tudi novi asistent Hey Lexus ter povezavi pametnega telefona Apple CarPlay in Android Auto.

Podatkovni komunikacijski modul DCM omogoča posodabljanje ali dodajanje funkcij po zraku brez prekinitve uporabe vozila.

VARNOSTNI IN ASISTENČNI SISTEMI

Športni terenec RZ je opremljen s tretjo generacijo varnostnega paketa Lexus Safety System +, ki ponuja številne napredne varnostne in asistenčne sisteme za še bolj učinkovito zaznavanje in preprečevanje morebitnih trkov in nesreč.

Na voljo je tudi novi proaktivna vozniška asistenca, ki med drugim zaznava morebitno utrujenost voznika. Proaktivni vozniški asistent uporablja sprednjo kamero za določanje kota ovinka in ustrezno prilagajanje hitrosti in krmiljenja.

Tehnologija e-Latch s sistemom varnega izstopa iz vozila

Športni terenec RZ je opremljen s tehnologijo e-Latch. Gre za uglajeni elektronski sistem za odpiranje vrat z enim dotikom. Njegovo delovanje je povezano s sistemom za nadzor mrtvega kota avtomobila, ki zagotavlja pomoč pri varnem izstopu, samodejno pa prepreči odpiranje vrat, če zazna vozila ali kolesarje, ki se približujejo od zadaj. To je prvi tovrstni sistem na svetu, ki naj bi pomagal preprečiti 95 odstotkov nesreč, ki jih povzroči nepričakovano in nenadzorovano odpiranje vrat.

Na voljo je tudi digitalno vzvratno ogledalo, ki ga ne ovirajo potniki na zadnjih sedežih, vzglavniki in prtljaga. Omogoča neoviran pregled nad dogajanjem za avtomobilom, učinkvit pa je tudi ponoči v slabih vremenskih razmerah.