hero img

NOVICE LEXUS

LEXUS PRAZNIJE DESETLETNICO LEGENDARNEGA ŠPORTNEGA AVTOMOBILA LFA.

Pred desetimi leti se je začela proizvodnja avtentičnega športnega avtomobila LFA, ki je odkril povsem novo stran znamke Lexus. Ta superšportni avtomobil je izžareval popolno predanost in vizionarstvo, s katerima se je Lexus postavil ob bok najbolj zmogljivim avtomobilom na svetu.
Že na samem začetku sta bili zagotovljeni ekskluzivnost in redkost. Model LFA je namreč nastal v omejeni seriji le 500 primerkov. Poleg tega je LFA s svojim izročilom vplival na prav vsak avtomobil znamke Lexus, ki je za njim pripeljal s proizvodnega traku. To je bil pionirski izdelek z izjemnim pogonskim sklopom, izdelan je bil s pomočjo najsodobnejših tehnologij in materialov, mojstri takumiji pa so mu dodali končni dotik ročnega dela. Vse to so sestavine, ki še dandanašnji odlikujejo avtomobile znamke Lexus.
Zgodba o modelu LFA se je začela zgodaj leta 2000, ko je vodstvo znamke potrdilo projekt superšportnega avtomobila in napovedalo začetek proizvodnje. Glavni inženir Harahiko Tanahaši je imel pri razvoju avtomobila povsem proste roke, kar mu je omogočilo delo z novimi materiali. Na ta način je na novo določil standarde in še utrdil sloves znamke, ki je deset let prej z limuzino LS na novo definirala pojem avtomobilskega razkošja.

  

  
    img1
Leta 2001 se je ekipi pridružil vozniški mojster Hiromi Naruse, ki je bil s svojim znanjem in vozniškimi spretnostmi ključni člen projekta. On ima največ zaslug, da se LFA ponaša z neverjetno odzivnostjo, natančnim krmiljenjem in osupljivimi zmogljivostmi. V začetni fazi so določili 500 temeljnih točk, ki so vključevale zasnovo vzmetenja, obliko volanskega obroča in vse druge detajle. Prvi prototip je nastal leta 2003, leto kasneje pa je že hrumel na znamenitem nemškem dirkališču Nürburgring Nordschleife, je nabiral testne kilometre. Prav testiranja na tej zahtevni progi so bila izjemnega pomena za razvoj avtomobila.
Leta 2005 je Lexus na avtosalonu v Detroitu prvič deloma razkril, s čim so bili v tistem času zaposleni njihovi razvojniki. Najprej so pokazali oblikovalsko študijo, dve leti kasneje pa še predprodukcijsko konceptno vozilo. Kljub temu so se takrat kar štirikrat udeležili tudi dirke za 24 ur Nürburgringa. To je bil zelo zahteven test, ki je pokazal odlične zmogljivosti in kakovost avtomobila. Leta 2009 so prihajajoči biser napovedali tudi na Tokyo Motor Showu.

  

  
    img2
Konec leta 2010 se je v Lexusovi tovarni Motomachi, ki velja za pravo čudo sodobne tehnike, začela proizvodnja. Zaradi izjemno zahtevnih standardov, natančne izdelave ter skoraj fanatične obsedenosti z najmanjšimi detajli so lahko izdelali le en avtomobil na dan. Vsak motor pa je od začetka do konca sestavil en sam tehnik, ki ga je opremil tudi s posebno ploščico, na kateri je odtisnjena serijska številka avtomobila.
LFA je bil v mnogih pogledih revolucionaren avtomobil. Njegovo osrčje je predstavljal 4,8-litrski desetvaljnik, ki je bil razvit skupaj s strokovnjaki znamke Yamaha. Čeprav je bil prostorninsko manjši in je imel manjše število valjev od mnogih drugih superšportnih avtomobilov, je ponujal kar 560 konjskih moči pri 8700 obratih. Motor je bil nameščen spredaj, pogon pa je bil na zadnja kolesa. Poleg tega je bil avtomobil opremljen s šeststopenjskim ročnim sekvenčnim menjalnikom, ki je bil nameščen na zadnji osi. Avtomobil je do 100 km/h pospešil v 3,7 sekunde, njegova najvišja hitrost pa je znašala 325 km/h.

  

  
    img3
Nizka teža je bila ključnega pomena za zagotavljanje zmogljivosti avtomobila. Zato so namesto aluminija, ki je bil načrtovan v razvojni fazi, raje uporabili posebno plastiko, ki je ojačena z ogljikovimi vlakni (CFRP). Iz tega materiala je narejena večina karoserije, kasneje pa so ga uporabljali tudi pri drugih modelih znamke Lexus - na primer pri GS F in LC F. Za varno ustavljanje so na avtomobil namestili visoko zmogljive keramične zavorne diske.
LFA je bil na voljo tudi z ultraekskluzivnim paketom Nürburgring, ki je še dodatno maksimiziral že tako fantastične zmogljivosti avtomobila. Tovrstne različice so ponujale še trše vzmetenje, lažja platišča, dirkaške pnevmatike in nekatere aerodinamične dodatke, ki so omogočali večji pritisk k tlem in boljši oprijem vozila. Zaradi vseh dodatkov je bil avtomobil približno 10 mm nižji, moč motorja pa je bila povečana na 570 konjskih moči.

  

  
    img4
Izdelanih je bilo le 50 primerkov s tem paketom, vsak lastnik pa je bil deležen posebnih inštrukcij, poleg tega pa je dobil tudi letno vstopnico za dirkališče Nürburgring. Leta 2011 je dirkač Akira Ida s tem avtomobilom tudi postavil najhitrejši krog na tem dirkališču.

"Načrtoval sem superšportni avtomobil, ki bo poseben v vseh ozirih. Zagotovil sem mu dirkaški zvok, neverjetno natančno krmiljenje in stabilnost," je model LFA opisal njegov oče Harahiko Tanahaši, ki je s tem projektom uresničil svoje inženirske sanje. Ko so ga vprašali, s katero besedo bi opisal dogajanje okoli tega avtomobila, je izstrelil kot iz topa: "Evforija!"
Lastništvo modela LFA je izjemno redek privilegij, s katerim se lahko pohvalijo redki srečneži. Vsem ostalim pa je na voljo posebni origami, ki je nekakšna papirnata različica tega legendarnega modela.

  

  
    img5